Eindresultaat crowdfunding STUFO

Op 8 mei ging onze crowdfunding van STUFO op de markt, we deelden flyers uit, de Facebook-pagina werd opgericht… Zoals ik in mijn vorige blog vermeldde, konden de studenten kiezen uit vijf maaltijden.  Deze maaltijden kon iedereen van woensdag 8 tot vrijdag 10 mei bestellen via een GoogleForm op de website van STUFO. Nadat de studenten dit hadden ingevuld was het de bedoeling dat iedereen het bedrag overschreef voor vrijdagavond 10 mei. Hierdoor wisten we zeker dat alle maaltijd maandag of dinsdag erop zouden afgehaald worden.

Voor de mensen die mijn vorige blog nog niet hebben gelezen, STUFO is een bedrijf die zich wil richten op gezonde studentenfood. We zijn met vier oprichters: Amber, Nongmay, Marthe en Arthur.

Wat is Crowdfunding?

Het is een vorm van geld ophalen voor een bedrijf, hiermee kan je ook zien of mensen geïnteresseerd zijn in u onderneming. Aan een crowdfunding kan je vaak al zien of er waarde in u project zit, en of het wel kans op slagen heeft. Veel bedrijven kiezen ervoor om een crowdfunding op te starten via een platform, maar wij kozen ervoor om dit te doen via Facebook en onze eigen website. Als je kiest voor een bepaald platform, moet dit al voor een serieuze pak geld doen, omdat het platform natuurlijk ook een deel van het bedrag wilt. Je moet dan al zeker meer dan 700-1000 euro ophalen, en dat was voor ons niet nodig. Mensen kunnen dus via het platform geld inzamelen voor een bepaalde periode, zij krijgen na verloop van tijd dan een bepaald iets terug. Dit kan gaan tot bij ons een doosje eten, tot milieuvriendelijke sneakers.

Onze Crowdfunding:

Het was de bedoeling dat we 100 maaltijden verkochten, maar het was geëindigd op 87 maaltijden, maar hier zijn we zeker al tevreden mee. We hebben beseft dat het wel geen lachtertje was om dit allemaal klaar te krijgen. Maar hoe dan ook we hebben onze crowdfunding tot een goed einde kunnen krijgen.

Campagne

We voerden campagne tijdens onze crowdfunding via Facebook en Flyers. We deelden flyers uit op campus The Square en er zaten er ook tussen de menukaart van het studentenrestaurant Barsol. We voerden ook een campagne op social media, waarvan we zeker elke dag een foto plaatsten zodat we onze volgers herinnerden dat ze dringend moesten bestellen.

Feedback

Achteraf vroegen we aan enkele klanten wat ze van onze maaltijden vonden, de algemenet conclusie was vooral dat het heel geslaagd was alleen vaak te weinig. Na deze feedback zijn we misschien aan het overwegen om een small en een large portie te verkopen. Dan hebben grote eters zeker genoeg, en gooien de kleine eters niets weg. We gaan eens alles bekijken, om dit dan toe te passen in onze eventuele nieuwe campagne. 

Gelooft u in Stufo en wilt u ons volgen? Like onze Facebook-pagina STUFO 8500 waar al onze nieuw komende acties op komen!

…Een heel dikke merci!…

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *